[linux] Re: internet verbindingen

Vr Jun 23 23:51:50 CEST 2006

On Fri, 23 Jun 2006, Kees Theunissen wrote:

> Dat tweede mac address kunnen ze bij chello pas zien als de pc waarmee
> je wilt monitoren zelf ook packets gaat verzenden. Dat moet je dus
> voorkomen. Om het verkeer te monitoren hoef je alleen maar te kunnen
> ontvangen, niet te zenden

Als je een beetje om kunt gaan met netwerk naald en draad dan maak je een
luistervink kabel. Dan kan je domweg niet uitzenden.

Maar ik heb vorige week wat instructies gegeven over apparatuur langs de
weg. (modem / mux / ... om de info op die borden te krijgen.) En die
mannen deden onder het eten een boekje open over kabel netwerken waar ze
installaties op hebben gedaan. Je verbaast je er eigenlijk over dat het
zo-wie-zo nog een beetje werkt.

Hugo.