[linux] VNC onder Linux

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Vr Jun 23 21:24:34 CEST 2006

Hallo,

Mijn manager is op het idee gekomen dat het nuttig kan zijn als er een
programmeur standby dienst heeft 's avonds, voor het geval de dienstdoende
systeembeheerder tegen een probleem aanloopt waar hij niet uitkomt en dat
niet tot de volgende dag kan wachten. De programmeur in kwestie moet dan
via een VPN connectie kunnen inloggen op een machine op het werk om direct
zaken aan te kunnen passen in de database. Nu zei een collega van me dat
VPN niet gaat werken op de Speedtouch 510 die ik gebruik voor mijn internet
verbinding. Ik heb de volgende vragen:

1. Weet iemand een Linux programma om een VPN verbinding op te zetten?
2. Is het inderdaad onmogelijk om met die Speedtouch 510 te VPNen? (Zo
   ja, dan moet ik zien een ander ADSL modem via het werk te regelen,
   tips?

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html