[linux] Re: uitzetten van een usb schijf

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Za Jun 24 16:02:55 CEST 2006

On Saturday 24 June 2006 14:34, Gijs Hillenius wrote:
> Nog een andere vraag ... een harde schijf die je per usb aan je
> machine hangt ... hoe zet je die uit? Ik heb altijd geleerd dat je
> harde schijven niet zomaar uit het stopcontact mag trekken... ik kan
> zoiets wel unmounten, maar dan draait ie toch gewoon verder .. of?

Als die geunmouint is kan er niet meer naar het fs geschreven worden en is het
fs in een consistente staat. Na het unmounten de stekker er uit mag dus wel.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra