[linux] Re: uitzetten van een usb schijf

Za Jun 24 23:14:02 CEST 2006

On Sat, Jun 24, 2006 at 04:02:55PM +0200, Jelle Boomstra wrote:

> Als die geunmouint is kan er niet meer naar het fs geschreven worden en is het
> fs in een consistente staat. Na het unmounten de stekker er uit mag dus wel.

Ik ben bang dat dat een tikje te simpel voorgesteld is en als je je OS
opdracht geeft de schijf te umounten dan zal de motor heus nog door
blijven draaien.

De vraag is meer of het lostrekken van de connector zal leiden tot
pulsen die de rest van de devices op de bus zullen dereguleren.
Een goede hot-swappable SCSI disk is hiervoor ontworpen en naar me dunkt
USB ook wel.

Good night and good luck,

Daniel

--