[linux] Re: VNC onder Linux

Ma Jun 26 05:37:18 CEST 2006

On Mon, Jun 26, 2006 at 01:26:42AM +0200, Johan Wevers wrote:
> In elk geval iets dat de machine op het werk snapt, en de machines waar ik
> op moet inloggen zijn windows machines. Linux wordt alleen gebruikt voor de
> print- en proxyservers.

als je een linux machine hebt in het segment dan kan je vanaf die
machine inloggen op de rest.

> Geen idee, is dat ook op XP te draaien?

ja. zelfs op XP. maar de remote end is toch een server ?

> Tja, maar als aan mijn kant de router vervangen moet worden wil ik graag
> dat de werkgever dat financieel regelt. Tenslotte is het voor
> functionaliteit die ik gebruik nergens voor nodig.

voor die paar tientjes zou ik ook dwars liggen. als je VNC gebruiken
wilt, dan mag je snelheid wel omhoog. RDP en NX zijn lightweight, VNC is
<geeeeeeeeeeeuw> traag.

maargoed, als je alleen remote wil kijken en wijzigen etc, dan is een VPN
niet echt nodig zou je denken.

--
http://www.linux-it.nl