[linux] Re: pmap

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Jun 29 20:44:45 CEST 2006

Op do, 29-06-2006 te 20:33 +0200, schreef joop gerritse:
> On Thursday 29 June 2006 20:19, Cecil Westerhof wrote:
> [...]
>
> Dat laatste lijkt me nou juist consistent met de theorie dat het prog zijn
> eigen "free list" bijhoudt. Als het geheugen vrijgegeven is, staat het op de
> eigen freelist, maar voor het OS is het nog steeds bezet. Als je dan weer
> alloceert en er staat een stukje van de juiste grootte op de free list, dan
> zal het geheugengebruik vanuit het OS gezien niet veranderen.

Het zou kunnen dat het logisch is en ik het niet zie/zag. Maar de
combinatie van dat er wel wat wordt vrij gegeven, maar niet alles en
daarna geen geheugen bij komt, komt op mij vreemd over. Als ik daarna
een grotere hoeveelheid alloceer, dan wordt dat met een delete wel
volledig vrij gegeven.
Maar vandaar ook de vraag naar goede links over geheugen beheer. ;-}

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>