[linux] Re: pmap

Vr Jun 30 09:47:18 CEST 2006

On Thu, Jun 29, 2006 at 08:52:57PM +0200, Daniel C. von Asmuth wrote:
> Swappen leidt tot een sterke teruggang van de performance van een systeem
> en als de swap space vol is dan zal het systeem vast lopen (sommige pinguin-
> vormige OSsen gaan dan processen killen om een algehele crash te voorkomen).

daarom vraag ik het ook -- als er geen adverse effects zijn dan zou ik
er voorlopig maar overheen stappen.

het verhaal dat het programma een eigen memory allocation schema op
nahoudt zou best wel eens dat de 'oorzaak' kunnen zijn -- maw dat het
normaal is.

en nogmaals, als het systeem zich dood gaat swappen of OOM komt voorbij
-- dan heb je ene probleem. Loopt het systeem na maanden nog steeds
zonder gekke toestanden dan zou ik me niet zorgen gaan maken.

--
http://www.linux-it.nl