[linux] Re: SUSE en WebDav

Vr Jun 30 20:47:32 CEST 2006

On Fri, 30 Jun 2006, Cecil Westerhof wrote:

> Ik wil op een van mijn systemen een WebDav server installeren, opdat
> ik extern via https bij bepaalde bestanden kan komen. (De klant waar
> ik nu ben heeft naar buiten toe alleen http en https open staan.)
> En in FireFox kun je bijvoorbeeld via WebDav je bookmarks centraal
> opslaan.

Dat is alleen afhankelijk van apache en mod_dav.

En dat kun je volgens mij geblindoekt en met 1 arm op de rug gebonden nog
wel voor elkaar bakken.

<Location /BClogs>
        Dav             On
        AuthType        Basic
        AuthName        "BlueCoat Reporter"
        AuthUserFile    /etc/httpd/moddav.passwd
        Require         valid-user
        Order           Deny,Allow
        Deny from       All
        Allow from      194.151.25.128/26
</Location>

Beetje systeem heeft waarschijnlijk mod_dav al standby staan zodat dit
stukje config genoeg is.

OK. Dat knippen, plakken en beetje aanpassen is wellicht wat lastig met
die arm op je rug gebonden. Maar spannender wou ik het niet maken.

Hugo.

PS: Je vergeet te vermelden dat het hier om een firefox plugin gaat en
geen native firefox. (Verklaard deel van de verwarring.)