[linux] Re: Zelfstudiegroep Utrecht ..., belangstelling elders?

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Za Mrt 4 17:44:48 CET 2006

On Saturday 04 March 2006 16:40, Hugo van der Kooij wrote:

> Probeer het dan eens door goed te beginnen:
>
> http://www.nllgg.nl/
> ==> Wat doet de NLLGG? (http://www.nllgg.nl/wat_doet_de_nllgg)
> ==> Linux Zelfstudie Groep (http://www.nllgg.nl/lzg)
> ==> LGG-Maassluis (http://www.nllgg.nl/lzg_maassluis)
>
> Ik denk dat je gewoon nog ergens een IP adres hebt opgeslagen staan in je
> bookmarks of zo en dan blijft ook alles op dat IP adres staan. Historisch
> gegroeid misverstand denk ik.

even uit de tagsoup gevist:
class="crumbTrail"><a class="crumbTrail"
href="http://62.58.32.90/home">NLLGG</a> > <a class="crumbTrail"
href="http://62.58.32.90/wat_doet_de_nllgg">Wat doet de NLLGG?</a> > <a
class="crumbTrail" href="http://62.58.32.90/open_-_forums">Linux Forum

Daar zie ik toch heel duidelijk een ip-nummer in plaats van de bedoelde
domeinnaam. Ik ken webgui niet (en zo te zien aan die heerlijke tagsoup met
ingebakken opmaak wil ik dat ook helemaal niet) maar in principe is er niets
op tegen om alle urls in de pagina hard naar http://nllgg.nl te zetten.

<rant>
En nu we het er toch over hebben: die prachtige menu structuur mag ook eens
wat aandacht qua gebruiksvriendelijkheid krijgen. Het lijkt mij dat de meest
opgevraagde pagina's een direkte link op de voorpagina moeten hebben, en niet
3 diep in een onlogisch menu verstopt mogen zitten.
De css stanza's direkt in de code zetten werkt soms prettig tijdens het
ontwikkelen, maar voor een productie site wil je dat gewoon in een cache-able
losse css link. Over het gebruiken van tabellen als opmaak element ga ik
niets vertellen, een beetje google-en levert al meer dan genoeg argumenten
tegen dat oneigenlijk gebruik.
De terughoudendheid bij het uitdelen van logins voor die webgui is niet
bevorderlijk voor het up-to-date blijven van de site. Iedere (in)frequente
poster op deze lijst zou gewoon een login moeten hebben of aangeboden
krijgen. Je weet wel, het verschil tussen een cathedraal en een bazaar...
</rant>

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra