[linux] Re: Zelfstudiegroep Utrecht ..., belangstelling elders?

Zo Mrt 5 10:37:09 CET 2006

On Sat, 4 Mar 2006, Jelle Boomstra wrote:

> Je aanname dat je op bekende sites via de naam terecht komt is niet 100%
> correct. Ik heb gewoon een bookmark naar de pagina's die mij interesseren, en
> die stamt blijkbaar nog uit de tijd dat de site vanaf een rauw ip runde. Ik
> gok dat dat voor een hoop regulars hier geldt. Ik hoop niet dat je dat als
> 'fout' gaat betitelen. Aangezien de domeinnaam naar hetzelfde ip wijst, hoeft
> het geen probleem te zijn om interne links allemaal over http://nllgg.nl te
> leiden.

Het wordt fout als je een URL met IP adres door stuurt naar anderen. Mocht
de server verkassen dan werkt je bookmark niet meer overigens. Het gebruik
van een IP adres was een tijdelijke work around omdat er wat verschil van
inzicht was over wie nu de domain naam beheert.

Je kan de server beheerders vragen om verzoeken naar het IP adres nu om te
leiden naar de naam. Maar dat gaat buiten de website zelf om en daar heb
ik geen inzicht in.

Hugo.