[linux] splitsen van ttyS's

lucas merckelbach merckelbach op yahoo.com
Ma Mrt 6 11:34:14 CET 2006

Hallo,

Het volgende is het geval:

ik gebruik een programma dat via een seriele poort
(/dev/ttyS0) communiceert met meetapparatuur via een
modem (FreeWave radio golven). Als alternatief voor
het programma kan ik ook bv. minicom gebruiken.

Het programma dat ik gebruik is meegeleverd met de
apparatuur. Het heeft de eigenschap dat als de
verbinding (tijdelijk) verloren gaat, het programma
pas de draad weer oppakt nadat een bepaalde string
verstuurd wordt. Dit kan soms te lang duren. Minicom
daarentegen communiceert direct wanneer de verbinding
weer hersteld wordt. Het probleem met minicom echter
is dat ik geen files kan uploaden naar de meetsonde.

Een praktische oplossing voor het geheel zou kunnen
zijn om de originele software te gebruiken en minicom
als back-up. Om dit werkend te krijgen zouden twee
verschillende ttyS* devices naar hetzelfde modem
moeten wijzen. De datastromen zijn bidirectioneel.

Kan dit? En zo ja, weet iemand hoe dit te doen?

Alvast bedankt,
Lucas