[linux] installatie PC Anywhere op Linux

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Wo Mrt 8 09:31:08 CET 2006

Hey

Ik heb pas Debian Sarge geïnstalleerd op m'n werk-laptop en hoop
(uiteraard) zoveel mogelijk onder Linux te kunnen werken.

Hiervoor heb ik naast VNC en Remote Desktop (beide reeds geïnstalleerd via
apt) ook PC Anywhere nodig.
Van de site van Symantec heb ik de laatste beta gedownload
(SymantecpcAnywhereCrossPlatform_MAC_Linux.tar).  Deze bevat een Linux.bin
en een
SetupLinuxMac.jar, als ik deze Linux.bin uitvoer krijg ik echter steeds de
melding dat er geen JVM gevonden kan worden op m'n systeem.

Ondertussen heb ik zowel kaffe als java-package geïnstalleerd en met deze
laatste een deb aangemaakt van de binaire installer van de site van sun:
$ fakeroot make-jpkg /tmp/jre-1_5_0_06-linux-i586.bin
$ su
# dpkg -i sun-j2re1.5_1.5.0+update06_i386.deb

bame op pcbame:~$ dpkg -l sun-j2re1.5 kaffe
ii  sun-j2re1.5    1.5.0+update06 Java(TM) 2 RE, Standard Edition, Sun
Microsy
ii  kaffe          1.1.5-3        A JVM to run Java bytecode

Jammer genoeg zonder succes:
bame op pcbame:~$ sh /data/pca/Linux.bin

          Initializing InstallShield Wizard........
          Searching JVM........

No Java Runtime Environment(JRE) was found on this system.

java staat gewoon in /usr/bin maar zels de optie javhome meegeven aan de
installer helpt niets:
bame op pcbame:~$ sh /data/pca/Linux.bin -is:help
Usage : Linux.bin [OPTIONS] [APPLICATION_ARGUMENTS]

Where OPTIONS include:

   -is:javahome <dir>  JRE home which points to directory containing
bin/java.
bame op pcbame:~$ which java
/usr/bin/java
bame op pcbame:~$ sh /data/pca/Linux.bin -is:javahome /usr/bin

Enig idee hoe ik deze installer aan de praat kan krijgen?  Of hoe ik anders
PCA (of een alternatief) kan installeren?

Alvast bedankt

Bram