[linux] Re: installatie PC Anywhere op Linux

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Mrt 8 09:56:07 CET 2006

On Wednesday 08 March 2006 09:31, Bram Mertens wrote:
> Hey
>
> Ik heb pas Debian Sarge geïnstalleerd op m'n werk-laptop en hoop
> (uiteraard) zoveel mogelijk onder Linux te kunnen werken.
>
> Hiervoor heb ik naast VNC en Remote Desktop (beide reeds geïnstalleerd via
> apt) ook PC Anywhere nodig.
> Van de site van Symantec heb ik de laatste beta gedownload
> (SymantecpcAnywhereCrossPlatform_MAC_Linux.tar).  Deze bevat een Linux.bin
> en een
> SetupLinuxMac.jar, als ik deze Linux.bin uitvoer krijg ik echter steeds de
> melding dat er geen JVM gevonden kan worden op m'n systeem.

En staat java in je PATH? Welke java is dat dan? Kaffe heb ik slechte
ervaringen mee (dwz het werkte nooit, misschien is dat nu anders) dus die zou
ik direct removen. Heb je dan nog steeds een java in je PATH?

> Ondertussen heb ik zowel kaffe als java-package geïnstalleerd en met deze
> laatste een deb aangemaakt van de binaire installer van de site van sun:
> $ fakeroot make-jpkg /tmp/jre-1_5_0_06-linux-i586.bin
> $ su
> # dpkg -i sun-j2re1.5_1.5.0+update06_i386.deb
En waar zet die het spul neer? Bij mijn weten ergens in usr/java/j2xyz1234/.
want dat doet de installer van sun ook. je zult zelf even een linkje moetn
maken of je pad aanpassen

> bame op pcbame:~$ dpkg -l sun-j2re1.5 kaffe
> ii  sun-j2re1.5    1.5.0+update06 Java(TM) 2 RE, Standard Edition, Sun
> Microsy
> ii  kaffe          1.1.5-3        A JVM to run Java bytecode
Doei!

> Jammer genoeg zonder succes:
> bame op pcbame:~$ sh /data/pca/Linux.bin
>
>           Initializing InstallShield Wizard........
>           Searching JVM........
>
> No Java Runtime Environment(JRE) was found on this system.

Heel fijn dat het ding een 'installshield wizzzard meeneemt. Alleen is de
wizzard niet erg slim want hij kan niet goed zoeken en is ook niet duidelijk
wat en waar hij zoekt. Daar zou strace uitkomst kunnen brengen, dan weet je
in iedere geval welke files gezocht worden.

> java staat gewoon in /usr/bin maar zels de optie javhome meegeven aan de
> installer helpt niets:

Ja, maar als kaffe de boel verziekt heb je er niets aan.
> bame op pcbame:~$ sh /data/pca/Linux.bin -is:help
> Usage : Linux.bin [OPTIONS] [APPLICATION_ARGUMENTS]
>
> Where OPTIONS include:
>
>    -is:javahome <dir>  JRE home which points to directory containing
> bin/java.
> bame op pcbame:~$ which java
> /usr/bin/java

je hebt er twee, en welke wil je nou gebruiken? Volgens mij krijg je zo kaffe
op je dak.
> bame op pcbame:~$ sh /data/pca/Linux.bin -is:javahome /usr/bin

bin/java staat in /usr/ lijkt mij, niet in /usr/bin. Misschien dat het al
werkt om hier het sub-java installatie pad neer te zetten.

> Enig idee hoe ik deze installer aan de praat kan krijgen?  Of hoe ik anders
> PCA (of een alternatief) kan installeren?

Schop de hele installer overboord. Het is leuk op windhoos waar je geen
package manager hebt en het ding dus een beetje nuttig is, maar op Debian
veroorzaakt hij juist problemen toch? (en stuur even een mailtje dat je er
niet van onder de indruk bent.

Je hebt een .jar dus gewoon proberen op te starten met java -jar jarfile
maar dan moet je dat kaffe ding wel eerst weggemikt hebben en sun java in je
pad hebben gezet.

Als dat niet werkt kan je nogmaals die installer proberen.
--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra