[linux] Intelligent wegfilteren diff informatie

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Do Mrt 9 17:28:45 CET 2006

Ik had gisteren al een vraagje i.v.m. sed. Voor regressie testen
gebruik ik grep, sed, awk en diff. In principe wil je dat er alleen
output wordt gegenereerd als een test niet meer voldoet. In de log
bestanden staan dingen als datum/tijd, pid's en poortnummers. Deze
zijn iedere keer anders. Maar ik ben al een heel eind op weg om dit op
te lossen.
Er is echter een heel ander probleem. De processen worden niet altijd
in dezelfde volgorde gestart. Dit heeft tot gevolg dat diff dingen als
het onderstaande genereert:

34a35,36
> DATE TIME localhost ./procmanwpt: INFO STATE : START (managed
proces: ./iwsacceptor tsw)
> DATE TIME localhost ./procmanwpt: INFO STATE : OPERATIONEEL (managed
proces: ./iwsacceptor tsw)
39,40d40
< DATE TIME localhost ./procmanwpt: INFO STATE : START (managed
proces: ./iwsacceptor tsw)
< DATE TIME localhost ./procmanwpt: INFO STATE : OPERATIONEEL (managed
proces: ./iwsacceptor tsw)

Dit zijn dezelfde processen, maar dan in een andere volgorde
opgestart. In eerste instantie had dit niet zo'n prioriteit, daar het
redelijk duidelijk is wat er aan de hand is. Echter ik heb vandaag een
test toegevoegd waarbij de volgorde van het opstarten van de processen
flink wisselt. En er worden nu enkele tientallen pagina's output
gegenereerd, wat natuurlijk de kans vergroot dat een echte melding
over het hoofd wordt gezien.
Is er een goede manier om dit soort output weg te filteren? Moet meer
zijn dan de appends en deletes weg te gooien. Een append (of een
delete) waar geen delete (of append) tegenover staat, moet natuurlijk
wel worden getoont.