[linux] Hoe dit script te verbeteren

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Vr Mrt 10 14:05:27 CET 2006

Er werd weer even een beroep gedaan op mijn Linux kwaliteiten. ;-}
Men wil bestanden syncen, echter alleen die bestanden die na de
laatste sync zijn veranderd. Aan mij de vraag of ik voor een scriptje
kon zorgen dat de bestandsnamen genereerd.
Ik kwam met onderstaand brouwsel.

find . | \
  awk '{
    if( $0 == "." )
      next;
    sub(/^\.\//, "")
    if( match($0, /(^|\/)lost\+found($|\/)/) )
      next
    printf "%s ", $0; system("stat -tc%Z " $0);
  }' | \
  awk '{
    if( $2 > ${EpochLastSync} )
      print $1;
    }'

Dit werkt, maar ik ben er niet helemaal gelukkig. Er worden twee pipes
gebruikt. Is er niet een nette manier om bijvoorbeeld i.i.g. de twee
awk's samen te voegen?