[linux] Re: poptop en wat uitdagingen ,,,

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Mrt 12 16:40:41 CET 2006

Op za, 11-03-2006 te 21:46 +0100, schreef Ron Bogerd:
> Middag iedereen,
>
> Heb sinds kort m.b.v. poptop de mogelijkheid gecreeerd om middels een VPN
> connectie (pptp) een verbinding te maken tussen een WInXPdoos en een
> Debiandoos. Nou is het eigenaardige dat de verbinding tot stand komt maar
> vervolgens niet werkt. M.a.w. ik kan wel pakketjes sturen en bijvoorbeeld
> ook pingen maar verder niets. Hieronder stukje syslog, iemand enig idee wat
> ik nog over het hoofd zie ???

Dat is een hele brei.
Hoe ziet het netwerkje eruit? Staan die XP en Debian in een zelfde local
netwerkje of probeer je met een van beide van buiten een verbinding te
leggen met de andere. Wat levert (op de Debian) het commando "route" en
het commando "ifconfig" op, en soortgelijke commando's voor die XP doos?

Ik zie een heleboel IP's in die output van syslog; welke IPÅ› wil je waar
in je netwerk gebruiken?

Dat lijkt me voorlopig even voldoende informatie om wat gerichter te
kunnen troubleshooten.

Aart