[linux] Re: Probleem met vi(m) was een $TERM probleem

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Mrt 16 17:19:09 CET 2006

On Thu 16 Mar 2006, Cecil Westerhof wrote:

> Enige tijd geleden heb ik hier een probleem gepost dat editten in
> vi(m) allerlei vreemde problemen opleverde. Het bleek dat door
> allerlei includes in de .bashrc de $TERM op een verkeerde waarde werd
> gezet. Ik heb nu gewoon het statement
>     export TERM=xterm-color
> naar het einde van de .bashrc verplaatst en mijn problemen zijn
> voorbij. ;-}

... totdat je eens vanuit de linux console of iets anders wilt editen,
dan krijgen we weer vragen met vage problemen :-)

Je kunt je beter afvragen waarom $TERM een verkeerde waarde bevat.
Dat hoort door de xterm zelf gezet te worden; als de daardoor gezette
waarde niet werkt, dan kloppen de overige definities niet op je systeem.

Paul