[linux] Re: Mail adres blokeren

Di Mrt 21 08:54:48 CET 2006

On Tue, 21 Mar 2006, Didier Collard wrote:

> Hallo,
>
> Naar het email adres van een vriend van mij, worden heel veel mails
> vanaf 1 adres gestuurd, zodat de mailbox volraakt. Het is een linux
> server, en je kan bijvoorbeeld via .forward mail forwarden. Is het
> mogelijk om hiermee ook een adres te blokeren, of 1 specifiek adres
> gewoon naar niks te laten forwarden?

Wanneer dat ongewenste post is (en daar lijkt het sterk op) zou
spamassassin het eruit kunnen filteren (bv met een variant op
blacklist_from *@yahoo.com, dat ik in mijn conf-file heb staan). Dat de
spam-box volloopt zal een kleiner problleem zijn ;-)

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl