[linux] word en pdf naar html of rtf

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Ma Mrt 27 11:38:40 CEST 2006

Wat is/zijn de beste (command line) tool of tools om binnenkomende
word en pdf bestanden om te zetten naar 'iets leesbaars'? Omdat
het resultaat weer verder geanalyseerd moet worden denk ik dat
rtf of html goede eind-formats zijn. O ja, en images in de files
moeten liefst als afzonderlijke bestanden worden afgescheiden, waarbij
de oorspronkelijke plaats ervan in het document wordt bewaard...

Google geeft natuurlijk een aantal suggesties, en ik heb
ook al 't een en 't ander geprobeerd, maar wat zijn /jullie/
observaties?

--
Dr. J.J. Paijmans
Rijksdienst Oudheidkundig Bodemonderzoek                  033-4227591