[linux] Re: Output van time meenemen met tee (tip)

Johan Swenker Johan.Swenker op xs4all.NL
Di Mrt 28 12:13:39 CEST 2006

On Tue, Mar 28, 2006 at 11:18:49AM +0200, Cecil Westerhof wrote:
> Ik heb een script dat nogal veel tijd neemt en ook nogal wat output
> genereert. Vandaar dat ik iets als het volgende wilde doen:
>     (time command) | tee output.log

Er zijn 2 commando's met de naam time:
 /usr/bin/time
 de bash built-in time

> Gekeken naar de man-page van time zou dat moeten werken, daar time
> zijn output naar stdout zou moeten sturen. Echter dat werkt dus niet.
> Het blijkt dat time de output naar stderr stuurt en je het volgende
> moet doen:
>     (time command) 2>&1 | tee output.log
>
> De haakjes zijn nodig omdat anders alleen stderr van command naar
> stdout wordt omgeleid, terwijl het juist gaat om de stderr van time.
> ;-}

Waarschijnlijk stuurt de built-in het naar stdout en /usr/bin/time naar
stderr. /usr/bin/time kent de optie -o. Daarmee kun je de uitvoer expliciet
naar een opgegeven file sturen.

Groeten Johan