[linux] Re: scisi disk geeft unrecovered read errors

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Wo Mrt 29 03:14:34 CEST 2006

Paul Slootman wrote:

>Vaak speelt echter bij zulke database gebruikers andere dingen mee,
>zoals het feit dat de Oracle goden een bepaalde hardware raid
>configuratie met een bepaalde linux distro gecertificeerd hebben, en in
>het kader van CYA (cover your ass) zullen de DBA's dan alleen die
>opstelling accepteren, ten koste van performance enzo :(

Ik weet natuurlijk niet hoeveel connecties die server moet gaan trekken,
maar bij ons op het werk trekt 1 dual Xeon server het net niet. Omdat de
Oracle DB op een aparte storage unit staat met hardware raid kun je er dan
gewoon een 2e (en 3e en 4e) server aanhangen. Maar ik heb de rekening van
die dingen gezien (alles mooi in 19" rack behuizingen incl. Oracle en
win2003 server licenties (tja, ik werk er net, heb ik weinig invloed op)),
als je niet zeer rijk bent is dat voor thuisgebruik niet te betalen (rond
de 100k Euro excl. manuren).

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html