[linux] Re: Linux PDA

Bas Grolleman tools op barneveld.org
Do Mrt 30 14:20:55 CEST 2006

Ik heb tijdens de CeBit een demonstratie gehad en hem even vast mogen houden,
ik ben er tot nu toe erg over te spreken. Licht, voelt solide aan, met de
grote kan ik leven.

> Ja, dat kwam op mij ook een beetje vreemd over.
Naar mijn weten halen de "experts" hier wat dingen door elkaar, zoals wel
vaker. :)

De linux kernel is vanzelf gewoon GPL, maar de software die erop draait
( agenda/telefoon/taken/etc.. ) is door hunzelf ontwikkeld en dat hoeft dan
weer niet GPL te zijn.

Volgens de mensen op de stand moest het ontwikkelen van nieuwe toepassingen
eenvoudig gaan ( eerst zien dan geloven natuurlijk ), dus helemaal gesloten
is het niet. Persoonlijk verwacht ik dat ze alleen hun eigen applicaties
gesloten houden, maar de basis niet zodat software ontwikkelaars het systeem
kunnen uitbreiden ( en daarmee populairder maken )

Op www.imcosys.com staat tevens ( en dat werd bevestigt op de stand ) dat hij
z'n 298,- euro gaat kosten, wat ik niet veel vind gezien wat het toestel
allemaal kan.