[linux] OT: Email harvester uit NL?

Ma mei 1 11:21:58 CEST 2006

Hoi,

Ik zag in de log dat ik afgelopen maand een vreemde gebruiker langs zag
komen op zoek naar mijn trapdoor file op de website. (Link verstopt achter
een transparante 1x1 pixel.)

De log maakt het direct duidelijk dat het geen normale gebruiker is.
Hebben meer mensen een graaier gezien met een Direct ADSL account
(NL-PMG-ADSL; 81.207.139.95)?

De gebruiker claimt een webbrowser ("Mozilla/4.0 (compatible ; MSIE 6.0;
Windows NT 5.1)") te zijn. Maar uit de logs is het wel duidelijk dat dat
niet het geval kan zijn. (Ik kan snel lezen, maar geen 3 pagina's per
seconde.)

Dit is voor het eerst sinds het ontwerp van deze valkuil dat ik een andere
hit krijg dan een normale passerende webbot. (zie lijst:
http://www.robotstxt.org/wc/active.html)

Mocht je iets dergelijks aantreffen verstuur dan de relevante log stukken
naar abuse op direct-adsl.nl

Hugo.