[linux] Tip om het aantal dagen in een maand te krijgen

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Wo mei 3 15:51:23 CEST 2006

Ik moet iets doen voor alle dagen in een maand. Helaas heeft date niet
standaard iets waarmee ik kan bepalen hoeveel dagen een maand heeft.
Daar heb ik echter iets op gevonden. Het volgende statement geeft het
aantal dagen van de maand (ik doe het hier voor februari 2004):
    date --date="2004-2-1 +1 month -1 day" +%e

Dit levert 29 op zoals het moet.

En voor februari 2006:
    date --date="2006-2-1 +1 month -1 day" +%e

levert 28 op zoals het moet.