[linux] Re: (met Perl) UTF8 data lezen vanuit een SyBASE database

Wo mei 3 15:53:39 CEST 2006

On Wed, 3 May 2006, Ronald Nooij wrote:

> Al een aantal dagen zit ik me kapot te piekeren over een probleem wat ik heb.

Dat worden er zo twee als je niet op jezelf past.

> [...]
> $charset = "utf8";
> Sybase::DBlib::dbsetdefcharset($charset);
> Echter geeft dit geen enkel zichtbaar resultaat. Er blijven vraagtekens
> terugkomen.
>
> Ik heb mijzelf ook al de vraag gesteld... waarom gebruik je dan niet gewoon de
> DBI als die er wel goed meer overweg kan. Het antwoord was echter.... de perl
> scripts die reeds lange tijd met succes gebruikt zijn, gebruiken Sybase::DBlib
> Om deze scripts om te bouwen naar DBI zou een hele puist met werk zijn. Daarbij
> kan ik me niet voorstellen dat en product als Sybase::DBlib niet met UTF8 om

Waarom de vraag niet gesteld op de plaats waar ze er verstand van hebben?
Zoals: http://www.peppler.org/freeware/sybperl.html  Dan kan je ook te
weten komen of je niet gewoon te optimistich aankijkt tegen het hele
UTF-8 gebeuren.

> Heeft iemand nog een idee in welke richting ik zou moeten zoeken of wat ik zou
> kunnen doen?
> De API van Sybase::DBlib is dermate verschillend van DBI dat je niet zomaar even
> de de Sybase::DBlib er uit sloopt en de DBI er voor in de plaats zet.

Ik zou wat overwerk gaan aanvragen en er doorheen bijten als het niet snel
duidelijk wordt.

Hugo.