[linux] onwillige postfix ...

Do mei 25 06:13:40 CEST 2006

Denk toch mijn mail geconfigureerd te hebben zoals het moet (opgegeven dat
post opgehaald moet worden van pop.xs4all, sn voor de uitgaande mail in
postfix/main.cf ¨relayhost = smtp.xs4all.nl¨. Toch krijg ik meestal (niet
altijd!, tot mijn verbazing) post terug met de melding
                        The Postfix program

<linux op lists.nllgg.nl>: delivery temporarily suspended: Host or domain
name not
    found. Name service error for name=smtp.xs4all.nl type=MX: Host not
found,
    try again

Zie nu de ¨Name service error¨ staan. Heb daarvoor voor dit mailtje geen
last van want dit gaat via webmail. Net voor het versturen van deze vraag
heb ik een bericht naar de lijst gestuurd met subject ¨negeer dit maar¨,
en een aantal minuten later is het nog steeds niet terug gekomen. Denk dat
ook dit de weg kwijt is geraakt. Iemand een idee waarom?

bvd

-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl