[linux] Re: onwillige postfix ...

Do mei 25 09:16:22 CEST 2006

On Thu, 25 May 2006, Julien Michielsen wrote:

> Denk toch mijn mail geconfigureerd te hebben zoals het moet (opgegeven dat
> post opgehaald moet worden van pop.xs4all, sn voor de uitgaande mail in
> postfix/main.cf ?relayhost = smtp.xs4all.nl?. Toch krijg ik meestal (niet
> altijd!, tot mijn verbazing) post terug met de melding
>                         The Postfix program
>
> <linux op lists.nllgg.nl>: delivery temporarily suspended: Host or domain
> name not
>     found. Name service error for name=smtp.xs4all.nl type=MX: Host not
> found,
>     try again

> [...]

Begin eens met uitgebreider je opstelling te beschrijven. Want postfix is
SMTP en wat die pop.xs4all.nl in een postfix verhaal doet ontgaat me dus
al.

Waarom er in dit verhaal iets met smtp.xs4all.nl moet gebeuren is ook iets
wat je zult moet verklaren.

Kortom neem niets aan en vertrouw er op dat we je opstelling nog nooit
gezien hebben. Beschrijf het op een manier die iets reproduceerbaars kan
opleveren.

Hugo.