[linux] Re: mini-enqu

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Di mei 30 18:14:00 CEST 2006

Op maandag 29 mei 2006 11:01, schreef Hans Paijmans:

> En dan grep Subject: < mail | sort | uniq -c  :-)
mijn mail doet t niet, ik heb Kmail :(

> Ennieweej, wat is de uitslag?
Voorlopig: Bij ncold was de stand 13 om 13.
Bij list.nllgg 9 wel 15 niet dus 44% heeft ib205-linux gebruikt.
4178 / 44% is volgens Kcalc 9500 Linux-users in Nederland.

Maar, Albert heeft zelf een rondvraag gehouden en kreeg 12 maal  'Nee'.
Tel ik dat mee dan kom ik op 11500 users.
Misschien kan ik nog ergens meer linuxers vragen want voor een serieuze
schatting is mijn sample te klein en te selectief.

Maar de schatting van de Belastingdienst: "Hooguit 10.000", lijkt er
niet ver naast te zijn.

Daar moesten we met z'n allen toch eens wat aan doen anders worden we
door de ontwikkelingslanden voorbij gelopen.

Want dat MS zijn beste tijd gehad heeft valt toch moeilijk meer te
ontkennen. En wat dan?

Hasta la Vista, hasta la eternidad

hansr