[linux] Re: apache configuration

Eva & Morten Borchorst em.borchorst op hccnet.nl
Wo Nov 1 12:41:27 CET 2006

Paul de Vries wrote:

> we hebben een lokale server met apache virtual hosts, vergelijkbaar met
> maar uiteraard anders opgezet dan de bij webhoster, voor ontwikkeling en
> test. soms is het nodig deze server van buitenaf te benaderen om je
> klanten te laten zien hoe ver je bent met de ontwikkeling van een site.
> hoe zet je dat nou op?

> buitenwereld kan via ip adres van provider binnekomen op router, die
> stuurt je door daar het juiste ip, maar dan begint de ellende pas.
> lokaal kan je via dns al die virtual hosts benaderen, maar de boze
> [...]

Ik heb het zo gedaan (of het helemaal lege artis is weet ik niet, maar
ik vind het goed werken).

Op de ADSL router stel ik port forwarding in bv. poort 666 buiten naar
poort 80 binnenIP server.

Dan kan je van buiten met http://mijnIP:666/test_site_directory de
ontwikkelsite zien. Als dan iedere klant een andere poort en andere
test_site_directory krijgt hebben ze nog een beetje privacy wat de
ontwikkelig betreft.

Dat zou mijnsinziens ook met andere providers werken.

my 2 cent

/Morten