[linux] Re: mythtv & digitenne?

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Nov 5 13:57:07 CET 2006

Hugo van der Kooij wrote:

> Hoe meld zich de hardware? En hoe definieer je je kanalen met Xine?

Melden? Het is een Terratec 1200 en het werkt:
xine 'dvb://Nederland 2' en voila...

> Als je MythTV een kanalen lijst kan bouwen voor de kanalen die je ontvangt
> en je hebt de XML file

Welke file?
Ik start tot nu toe alleen die xml_tv grabber. Wat dia allemaal voor
info kan leveren is me onbekend.

> dan kun je het beste via mythweb de boel aan elkaar
> knopen. Daar kun je eenvoudig namelijk de juiste tvgids identifier aan een
> kanaal koppelen.

Kanaal als Digitenne kanaal of een mythtv nummer?
De stap naar digitenne is een onbekende hier. Hoe wordt de link tussen
een xml_tv kanaalnummer en een digitenne frequentie/transponder en
kanaalnaampje gelegd?
Er wordt b.v. nergens een channels.conf geimporteerd om die met xml_tv
te matchen ofzo.

> Ik heb wat aantekeningen online staan:
> http://hvdkooij.xs4all.nl/linux-pvr.en.cms (Wel erg verouderd.)
> http://hvdkooij.xs4all.nl/docs-mythtv.nl.cms