[linux] Re: mythtv & digitenne?

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Nov 5 14:37:44 CET 2006

Hugo van der Kooij wrote:

> Voor DVB-C (jij doet DVB-T) levert dat bij mij:
>
> mysql> select mplexid, transportid, networkid, frequency from

> mysql> select chanid,channum,callsign,name,xmltvid,mplexid,visible from
> channel order by (channum+0);

> Deze informatie zit in je DVB signalen. In principe kun je ongeveer alles
> leren over je netwerk als je op de juiste plaats start. Hoe je aan de
> juiste info komt over je netwerk is dus precies het doel van de oefening
> op http://hvdkooij.xs4all.nl/docs-mythtv.nl.cms

Hmmm. Er in graven en snappen hoe de tabellen in elkaar zitten is 1.
Maar als ik er een vers kanaal bij wil zou dat toch ook automagisch
moeten kunnen?
Een mythfulldatabase --manual doet dat blijkbaar niet.
Verder zie ik mythtvsetup ook niet een channels.conf inlezen of scannen
wat er te ontvangen valt.
(de menu's van mythtvsetup zijn niet de handigste, de muispijl verdwijnt
en de taborder is niet 100%)
Kortom: Wat is de manier om met de normale tools alle info op de juiste
plaats te krijgen?
Ik kan dan in een werkende setup gaan queriƫn met mysql in plaats van
andersom proberen iets werkend te krijgen.