[linux] Re: doc to pdf

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Di Nov 7 14:47:31 CET 2006

Hans Paijmans wrote:
> Ik heb flink ge"experimenteerd met de omzetting van word
> en pdf naar html, en tot nog toe komt pdftohtml het dichtst
> bij wat ik nodig heb. Afgezien van tabellen werkt het bijna
> perfect.
>
> Voor Word ligt het moeilijker. De wv-utilities leveren
> niet de HTML die ik hebben moet, en hetzelfde geldt voor
> de omweg via wvPDF. Nu lijkt Openoffice wel redelijk
> goede pdf af te leveren, maar ik wil alles vanaf de
> commandline doen.
>
> Ooit heb ik vaag iets gehoord dat je OO ook dingen vanaf
> de commandline kunt laten converteren. Klopt dat? En hoe?
> [...]

Om mezelf te antwoorden - en voor wie er ook iets aan heeft: op

http://www.xml.com/pub/a/2006/01/11/from-microsoft-to-openoffice.html

staat een beschrijving van een aantal conversiemacros voor OO en
hoe je ze vanaf de commandline moet aanroepen zonder de GUI van
OO te openen.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI             013-4662693