[linux] Re: Hoe vind je wortel van dependency resolution failure

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Zo Nov 12 15:22:12 CET 2006

Hugo van der Kooij schreef:

> SuSE houdt niet van gele honden naar het schijnt. Maar wellicht ken je
> repositories voor SuSE.
>
> Hugo.

Suse kan wel omgaan met Yum repositories. Zowel via YaST zelf als via
smart (die beide een tekstversie kennen). zen-updater en zmd zijn
bepaald niet betrouwbaar gebleken in 10.1. Mijn voorkeur heeft smart.

Onder SuSE kon je altijd 'pin <programma>' gebruiken, en je kan
natuurlijk ook 'rpm -qi <programma>' gebruiken. Met smart kan je ook
dependencies opvragen, maar ik gebruik zelf altijd 'smart --gui' en dan
kan je de dependencies bekijken.

PS: dit ondanks mijn huidige bedenkingen tegen Novell (SuSE) (zucht).

Peter