[linux] bedenkingen (was: Re: Re: Hoe vind je wortel van dependency resolution failure)

Zo Nov 12 15:48:43 CET 2006

On Sun, Nov 12, 2006 at 03:22:12PM +0100, Peter Vollebregt wrote:
> PS: dit ondanks mijn huidige bedenkingen tegen Novell (SuSE) (zucht).

Ik begrijp het probleem nog steeds niet zo. Novell kan nu gezellig samen
met MS een stel interoperability items fixen en dat in een aparte
repository onderbrengen, zoals dat met nvidia, ati drivers, de wlan
toestanden ook al gebeurt.

Novell heeft een aardige deal gemaakt, een hoop geld gekregen en MS
krijgt in ruil daarvoor een stel SLES licenses.

Daarnaast heeft MS iets beloofd waar je toch al nisk aan had, de
bescherming voor de komende jaren. Alsof dat een issue is, hoeveel malen
is er al een rechtzaak aangespannen ?

Zo maar wat gedachten. Ja MS is geen fris bedrijf en de boer mag best op
zijn kippen passen.

While advocates like Perens and Jones may be concerned with the
Microsoft deal, Linux’s best-known spokesman was sanguine. "I prefer to
be an optimist, and will happily take the option that not everybody
needs to be enemies," said Linus Torvalds, the creator of the Linux
kernel, in an e-mail message. "Let’s see how it all pans out."

Vergeet niet; al zou Novell de geest geven in dit verhaal, we hebben
openSUSE nog steeds. Wat al GPL was, kan juridisch gezien niet meer een
andere license worden...

--
http://www.linux-it.nl