[linux] Re: ontwikkelen van databases [beetje OT?]

Za Nov 18 11:11:56 CET 2006

On Thu, 16 Nov 2006, Mertens Bram wrote:

> Inderdaad, maar dan krijg je bovenop de benodigde tijd voor het
> dumpen/laden nog eens netwerk-belasting en bovendien duurt remote
> dumpen/laden dikwijls nog langer ook.  Je kan natuurlijk nog betwisten
> wat de waarde is van een on-disk backup maar ook dat is blijkbaar
> moeilijk te verkopen aan (sommige) klanten.

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een klant zonder goede backup
en migratie oplossingen per definitie geen oplossing heeft te verwachten.

Persoonlijk en zakelijk zijn er momenten dat je dermate gepruts aantreft
dat je gewoon weg moet lopen. Als ik kan onderbouwen dat een klant prutst
op een ongelofelijke wijze dan heb ik een directie die de klant de keuze
geeft. Of we doen ons werk goed. Of we pakken in en wensen de klant veel
succes.

In de gevallen die jij beschrijft branden wij onze handen niet aan dit
soort klanten. Je doet het namelijk toch nooit goed.

Hugo.

--
	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
	    This message is using 100% recycled electrons.