[linux] Re: ontwikkelen van databases [beetje OT?]

Mertens Bram m8ram op linux.be
Za Nov 18 16:00:31 CET 2006

On 2006-11-18, Hugo van der Kooij wrote:
[...]
> Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een klant zonder goede backup
> en migratie oplossingen per definitie geen oplossing heeft te verwachten.
>
> Persoonlijk en zakelijk zijn er momenten dat je dermate gepruts aantreft
> dat je gewoon weg moet lopen. Als ik kan onderbouwen dat een klant prutst
> op een ongelofelijke wijze dan heb ik een directie die de klant de keuze
> geeft. Of we doen ons werk goed. Of we pakken in en wensen de klant veel
> succes.
>
> In de gevallen die jij beschrijft branden wij onze handen niet aan dit
> [...]
[...]

Hoe vaak verlies je dan zo een (potentiƫle) klant?  (En zijn
problemen.)

Ik zou het ook graag zo kunnen doen maar jammer genoeg denken mijn
managers daar anders over.

Toch blijf ik het raar vinden dat er blijkbaar nog maar bijzonder
weinig aandacht gespendeerd is aan deze problematiek (de DB-upgrades,
niet het hele backup-verhaal).

De enige reactie op comp.databases.theory is niet bepaald constructief
te noemen, samengevat komt het neer op 'SQL is rommel, dus het is niet
de moeite waard om te proberen het structureel aan te pakken'.

Vreemd.

Bram

--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.17-2-686    i686    1024MB RAM #