[linux] Re: waar moet ik aan denken bij gepland RAID?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Sep 4 10:56:34 CEST 2006

On Sun 03 Sep 2006, Hugo van der Kooij wrote:

> Ik heb nog nimmer een issue gehad met een RAID-1 partities.

Wat ook wel logisch is, omdat alles gewoon 1-op-1 op beide (alle) disken
staat, dus ook de lilo map of de grub menu.lst enz.

Met RAID-5 wordt het een ander verhaal.

Tip voor de OP: net doen alsof je nu RAID-1 met 2 disken aan het doen
bent, maar geef "missing" op voor de 2e disk partities in de mdadm
commando's. Je dan dan later, wanneer de 2e disk er is, die toevoegen
("-a") aan de array.

Paul Slootman