[linux] Re: sip-vraag in linphone

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Ma Sep 4 19:20:51 CEST 2006

On Sun, Sep 03, 2006 at 08:22:59PM +0200, Hugo van der Kooij wrote:

> Kijk eens op pagina 12 van de RFC: http://www.ietf.org/rfc/rfc3261.txt
>
> Daar staat e.e.a. in een schema.

Het schema waar je naar verwijst kan ik niet vinden op blz 12.

In section 17 en 18 vind ik wel iets over poorten. Het lijkt er sterk op
dat zolang je tussen 2 servers communiceert (of 1 server en 1 phone)
de NAT 1:1 zou kunnen werken.

Ik blijf het gevoel houden dat ik hiermee wel een groot deel van de RFC
negeer. Ik vind het een lastig documentje om "even" door te lezen.

Misschien maar eens uittesten met UDP+TCP op poort 5060 in 2 richtingen.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver