[linux] Re: dvd blanken wil niet

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Sep 5 18:08:34 CEST 2006

On Tue 05 Sep 2006, Wybo Dekker wrote:

> Julien Michielsen suggereerde:
>
> growisofs -Z /dev/dvd -R -J /some/files
>
> en dat werkte als een speer; de oude data waren weg en de nieuwe stonden
> erop!

Niet per se; als je minder data er op zet dan er eerst op zat, dan is
die oude data nog achter de nieuwe data te lezen.

Het is dus geenzins formatteren wat je doet, maar gewoon overschrijven.
Dit wekt bij mij de suggestie dat je met DVD+RW's werkt, niet met
DVD-RW's (wat je wel schreef); in mijn ervaring moeten DVD-RW's eerst
geblankt worden voordat je ze weer kunt beschrijven, i.t.t. DVD+RW's.

Paul Slootman