[linux] Probleem met opstarten van FireFox (tip)

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Sep 6 04:24:00 CEST 2006

Ik heb het nu voor de tweede keer dat firefox niet op wilde starten. Dat
is vaak genoeg om te verwachten dat anderen dit ook kan gebeuren, dus
het is misschien handig om mijn oplossing te delen. ;-}
Beide keren bleek het een probleem te zijn met de extensies. Mijn
oplossing hiervoor is om in de directory ~/.mozilla/firefox/default.xxx
alle bestanden in de directory extensions te verplaatsen naar
extensions.old. Dan kijken of firefox opstart. (Zoniet dan is het een
ander probleem en heb je niets aan mijn tip.)
Hierna verplaats je een gedeelte van de directories in extensions.old
naar extensions. En probeer je firefox op te starten. Indien firefox
opstart, dan zijn alle verplaatste extensies okay, anders is een van de
als laatst verplaatste extensies niet okay. Op deze manier kun je alle
goede en slechte extensies van elkaar scheiden.
In mijn geval was het probleem in de extension dictionarytip. Niet zo'n
groot probleem. De vorige keer was het bij mijn sessie manager. Dat was
vervelender. Bij het opnieuw opstarten van firefox had ik altijd de
URL's open die bij het afsluiten open waren en kon ik onterecht gesloten
windows en tabs weer openen. Dat zijn functionaliteiten die ik wel
mis. :-{
Wat betreft het zoeken van de verkeerde extensie dat doe ik binair. Van
de nog toe te voegen (of weer te verwijderen) extensies verplaatst ik
steeds de helft. Op deze manier vind je het snelst de probleem extensie.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>