[linux] Re: Probleem met cgi.FieldStorage() in Python

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Sep 10 04:27:13 CEST 2006

Op zo, 10-09-2006 te 02:21 +0200, schreef Kees Theunissen:

> Echt bizar is dit niet.
> De puntcomma (;) wordt ook gebruikt als "parameter separator" bij de
> GET method. Traditioneel wordt daar de ampersant (&) voor gebruikt,
> maar die is lastig als je URL's met ampersants wilt opnemen in
> HTML code.
> Een browser zet een puntcomma niet om in '%3B' omdat dat normaal niet
> nodig is. Maar als jij die puntcomma wilt gebruiken in een parameter
> value, terwijl de webserver hem interpreteert als parameter separator,
> dan wordt het een andere zaak.

Ik heb het uitgeprobeerd en als ik inplaats van een ampersand een
puntkomma gebruik, heeft dit dezelfde functionaliteit als een ampersand.
Toch wel leuk om te weten waar het aan ligt. ;-}

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>