[linux] Re: hardware advies gevraagd

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Di Sep 12 18:51:38 CEST 2006

On Tue, Sep 12, 2006 at 01:58:26PM +0200, Roeland Th. Jansen wrote:

> en voor de non-cli junkies hebben ze ook nog nx in de aanbieding.

Let er even op dat op veel moederborden een seriele poort aanwezig is,
maar dat de fysieke connector soms ontbreekt!
Bij servermoederborden zul je daar over het algemeen geen last van
hebben. Op mijn laptop is uiteindelijk via een usb-mini-hub serieel
toegevoegd. Bij de laatste bureaupc was een extra kabeltje een optie.
(Bij de 1-na-laatste 4 seriele poorten en 1 fysieke aansluiting op het
backpanel.)

In plaats van nx kun je natuurlijk ook gewoon X met XDMCP gebruiken.
Als security belangrijk is zou je dit op een apart netwerk kunnen zetten
(100 Mbit i.p.v. 1Gbit, met een goede GB-kaart en een goedkope 100Mbit
kaart). Voor normaal gebruik zou ssh + serial console moeten voldoen.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver