[linux] Re: thunderbird accent-omgevoelig?

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Sep 13 23:46:23 CEST 2006

Julien Michielsen schreef:
> Over het algemeen gaat het me goed af, accenten op klinkers te zetten.
> Dit lukt me echter niet in thunderbird. Een zoekopdracht onder google
> gaf me uit de Release Notes " and you can use a UTF-8 editor to add
> international characters." Andere zaken, zoals bv. de " zijn ook moei-
> lijk te plaatsen. Weet iemand hiervoor een list?
>
> bvd
>
> ---
> Julien Michielsen
> julien op michkloo.xs4all.nl

Julièn,

Dit kan ik naar hârtelust in thunderbird. De truc is:
- om dode letters te gebruiken (toetsenborddefinitie) - wat ik zelf niet
doe.
- een compose-key te definiëren die na aantikken betekent: combineer de
volgende karakters.

Zelf doe ik het laatste. Het kan ingesteld worden binnen KDE via de
xbk-opties, en meer klassiek via xmodmap. Beide heb ik al eens gedaan.

Peter Vollebregt