[linux] Re: PHP: parameter passing aan exec

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Sep 20 14:15:49 CEST 2006

On Wed 20 Sep 2006, Hans Paijmans wrote:

> Dank voor het antwoord. Ik heb de regel
>
>   $command="sh paai_mix hoogte_diff result ".$alpha." ".$beta." x ";
>
> vervangen door
>
>   $command=sprintf("sh paai_mix hoogte_diff result %d %d %d",
>           $alpha,$beta,$gamma);
>
> en nou doettieut wel.

Dan zullen er wel rare dingen in $alpha en $beta gestaan hebben die geen
integer waren (een nul byte wellicht?).
(hmm, in de 1e versie gebruikte je geen $gamma).

Overigens vraag ik mij altijd af waarom:

    $string = "blabla " . $string2 . " blabla";

ipv.

    $string = "blabla $string2 blabla";

geschreven wordt. De laatste vind ik een stuk makkelijker te lezen.

Paul Slootman