[linux] Re: Recoveren Windows SD-Card

Casper Gielen casper op dse.nl
Vr Sep 22 14:41:57 CEST 2006

Op vrijdag 22 september 2006 08:02, schreef Cecil Westerhof:

> Zijn er onder Linux goede tools waarmee ik de bestanden zou kunnen
> recoveren, of is dat een verloren zaak?
Zoals anderen al hebben gezegd, eerst een backup maken met dd, of (als het
media toch beschadigd blijkt te zijn) met (g)ddrescue .

Daarna kun je dat image dan onderzoeken met tools als foremost en testdisk.

--
	Casper Gielen
casper op gielen.name, CAPSLOCK2000 op zvdk.nl
> Wait a minute! Did you just compare Windows Vista with Ferrari?
It's expensive to own, expensive to fix, and makes you curse like an italian.
						-- eclectro on Slashdot