[linux] Re: Goed LCD-scherm

Marieke Koppenaal marieke op koppenaal.nl
Ma Apr 2 10:57:25 CEST 2007

On Mon, Apr 02, 2007 at 10:47:20AM +0200, Cecil Westerhof wrote:
> Ik werk al jaren naar tevredenheid met een hoge resolutie 19-inch
> scherm. Helaas heeft deze vanochtend vroeg de geest gegeven. Met veel
> gemier heb ik nu een oude monitor aan de praat gekregen, maar wel met
> een -voor mij- erg lage resolutie. Ik ben voornamelijk met e-mail,
> ontwikkeling en het web bezig. Eigenlijk nooit met spelletjes. Dus een
> hoge resolutie vind ik wel van belang, maar een 'snel' scherm is minder
> van belang. Een gewoon scherm neemt eigenlijk nogal veel ruimte in, dus
> ik zit er over te denken een LCD-scherm te kopen. Iemand een goede
> [...]

Hallo Cecil,

Vorige week had ik op zaterdagavond hetzelfde probleem, ik heb toen bij
de mediamarkt een Samsung 206 BW gekocht. Dat is een 20" breedbeeld.

Ik had hiervoor een Adi G1000 21" CRT, en die Samsung is echt aan alle
kanten mooier en beter. Hij is wel bloedjesnel, maar er staat niet in je
mail dat hij langzaam moet zijn.

Ik heb hem gekocht voor ik meen 339,- euro, maar op Vergelijk.nl is hij
vanaf 285,95 euro te vinden. Ik heb geen idee wat je er aan wilt
uitgeven, maar tot nu toe was hij voor mij dat bedrag waard.

Een collega van me heeft de Samsung 203 B, en die is daar razend blij
mee. Hij werkt regelmatig met grafische programma's voor beeldbewerking
en die voldoet aan zijn eisen.
Dit is ook een 20" en zit rond de 250,- euro.

Groetjes,

Marieke