[linux] Re: Goed LCD-scherm

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Apr 3 12:43:46 CEST 2007

On Mon 02 Apr 2007, Cecil Westerhof wrote:
> [...]

Alleen wat de resolutie is lees ik hier niet... fysieke grootte heeft
niet zoveel met resolutie te maken. Uit Google vind ik dat de Adi
1920x1440 is, en de Samsung 1680x1050.

> Als het de prijs niet opdrijft, dan heb ik er geen enkel probleem mee
> dat een scherm bloedje snel is. ;-} Het is even geleden dat ik een
> scherm heb gekocht, maar het lijkt me niet duur.

Hmm... Ik werk al bijna 10 jaar met een Iiyama 21" op 1600x1200.
Lager dan die resolutie zou ik dus niet willen. Ook al omdat zo'n scherm
gewoon lang mee moet kunnen, wil ik daar niet op bezuinigen. Die Iiyama
was toen ook ruim 2000 gulden, 200 gulden per jaar valt dan wel weer mee
:)

Als ik nu een ander scherm moest kopen, dan zou ik wschl. voor de Dell
2707WFP gaan, 27" 1920x1200, met aansluitingen voor VGA, composiet,
component, en uiteraard DVI-D (dan kan ik ook nog m'n oude alpha
aansluiten, en/of een video bron, en dan picture-in-picture :)...)
Het ding heeft ook een "wide range backlight" ofzo, wat in zou houden
dat de kleuren "echter" overkomen; wel zo makkelijk als je ook vaak
foto's bijwerkt.

Hij is wel wat duur :(  1545,- incl BTW, 3400 oude hollandse guldens...
maar als je bedenkt dat je voor veel dingen tegenwoordig de gulden prijs
in euro's betaalt (pilsje in de kroeg bv.) dan valt het wel weer mee :)

Paul Slootman