[linux] Re: Goed LCD-scherm

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Di Apr 3 22:25:50 CEST 2007

Op di, 03-04-2007 te 12:43 +0200, schreef Paul Slootman:
> Hmm... Ik werk al bijna 10 jaar met een Iiyama 21" op 1600x1200.
> Lager dan die resolutie zou ik dus niet willen. Ook al omdat zo'n scherm
> gewoon lang mee moet kunnen, wil ik daar niet op bezuinigen. Die Iiyama
> was toen ook ruim 2000 gulden, 200 gulden per jaar valt dan wel weer mee
> :)

Op mijn oude monitor zat ik op 1800 x 1400, dus ik wil ook minimaal iets
in de orde van grote van 1600 x 1200.
Ik had eerst begrepen dat met tft je ook niet verder kon, maar van een
collega en jou begrijp ik dat dat wel kan. ;-}

> [...]
> component, en uiteraard DVI-D (dan kan ik ook nog m'n oude alpha
> aansluiten, en/of een video bron, en dan picture-in-picture :)...)
> Het ding heeft ook een "wide range backlight" ofzo, wat in zou houden
> dat de kleuren "echter" overkomen; wel zo makkelijk als je ook vaak
> foto's bijwerkt.
>
> Hij is wel wat duur :(  1545,- incl BTW, 3400 oude hollandse guldens...
> maar als je bedenkt dat je voor veel dingen tegenwoordig de gulden prijs
> in euro's betaalt (pilsje in de kroeg bv.) dan valt het wel weer mee :)

Vind ik er leuk uitzien, maar dat vind ik toch iets te gortig
worden. :-D

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>