[linux] Re: Goed LCD-scherm

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Apr 4 13:23:15 CEST 2007

On Tue 03 Apr 2007, Roeland Th. Jansen wrote:

> Je ziet vaak grote TFT's met hele lullige resoluties. 19" met 1280x1024.
> Dat kijkt niet zo fijn.

Inderdaad.

> Ik zou het niet doen. Kijk maar eens naar de dotpitch.

Het is wat groter (0,303) dan wat ik nu op werk heb (HP2035, 1600x1200 20",
0,25 dot pitch), maar de oogjes worden wel wat ouder, en dan is het denk
ik wel prettig om het allemaal ietjes groter te hebben. Zeker ook omdat
ik toch vaak alleen 's avonds thuis achter de pc zit, als ik wat moe
ben. Ja, ouderdom komt met gebreken :)

> Aan de andere kant.... een TFT screen gaat wel een paar jaar mee. Gaat
> hij stuk, koop je wat beters. Kan je voor dat geld wel een paar keer
> doen.

Tja... Ik koop liever in 1 x wat goeds dan dat ik een jaartje tegen een
slecht product aankijk, hopend dat ie snel stuk gaat...  Zo ging m'n CRT
televisie precies op tijd stuk (toen er fatsoenlijke full-HD tv's voor
een redelijk bedrag te koop kwamen), na zo'n 14 jaar :)
Ik heb ook geleerd om nooit te bezuinigen op een monitor, ook al speelt
dat minder met LCD's dan met CRT's.

Paul Slootman