[linux] Re: scripts beheren in CVS

Peter Fokker nllgg op berestijn.nl
Do Apr 12 20:26:18 CEST 2007

"Mertens Bram" wrote:
> On 2007-04-06, Daniel von Asmuth wrote:
> [...]
> > Is het een voordeel als de gebruiker een script op zijn/haar computer
> > edit en dan gelijk de repository updaten kan?
>
> Dat lijkt me wel handig, maar waar ik me (misschien ten onrechte) een
> beetje zorgen over maak is het volgende.  Als je scripts gaat
> uitchecken naar een dir in PATH dan staat die CVS dir ook meteen in
> het pad, net als alle files daaronder.

Die CVS-directories kun je onderdrukken door een 'cvs export' te doen.
Uit de man-page van cvs:

       export Prepare copies of a set of source files for shipment  off  site.
              Differs from `cvs checkout' in that no cvs administrative direc-
              tories are created (and therefore `cvs commit'  cannot  be  exe-
              cuted  from  a directory prepared with `cvs export'), and a sym-
              bolic tag must be specified.  (Does not change repository;  cre-
              ates directory similar to working directories).

Groeten,

--Peter Fokker

--
1987: "Computers do what you tell them to do, not what you want them to do".
2007: "Computers do what they tell them to do, not what you want them to do".